begin van onze tijd in Albufeira - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van henk last - WaarBenJij.nu begin van onze tijd in Albufeira - Reisverslag uit Albufeira, Portugal van henk last - WaarBenJij.nu

begin van onze tijd in Albufeira

Door: riet en henk last

Blijf op de hoogte en volg henk last

03 December 2012 | Portugal, Albufeira

Vorige week woensdag zijn we rond de middag vanuit Veenendaal naar Rotterdam vertrokken. Marije, onze schoondochter, heeft ons daarna met de meiden naar de luchthaven in Rotterdam gebracht. Na enige stress (we hadden de paspoorten vergeten maar gelukkig hielp de douane ons aan noodpaspoorten) vertrokken we om half vijf richting Faro. Ruitm zeven uur (locale tijd) kwamen we daar aan.We werden nopgewacht door Anke en Piet van Reenen die ons bij het autoverhuurbedrijf brachten. De papieren werden getekend, de tank gevuld en daarna vertrokken we met hen richting Albufeira. Daar stond de pastorie voor ons klaar. Koffers uitgepakt, het huis verkend, nog wat gedronken en daarna zijn we ons bed ingedoken.
De volgende morgen werden we door de zon gewekt. We konden zelfs buiten ontbijten! Om half elf werden we in restaurant Blue Sky verwacht voor de koffiemorgen. Het was een ontmoeting met onbekenden en een weerzien van bekenden uit Praia da Rocha. Zaterdag hebben we een tochtje gemaakt naar Praia da Rocha, op de boulevard koffie gedronken, de familie van Berkel opgezocht in Oudelouca (ze waren helaas niet thuis) en daarna zijn we weer naar ons tijdelijk verblijf gegaan.
Zondagmorgen hebben we de wekker gezet op acht uur en daarn a ons voorbereid voor de kerkdienst die om half elf zou begonnne. Riet was al gepromoveerd tot gastvrouw om de binnenkomende kerkgangers te begroeten. ook nu waren er mensen die we van de vorige periode kennen. Henk heeft de dienst geleid (1e Advent) en na de dienst hebben we koffie gedronken in Blue Sky. Het was fijn en gezellig.
Vandaag hebben we allerlei 'klussen' gedaan en n u zitten we dit verhaal ter schrijven.
Het weer is overdag erg fijn: lekker zonnig weer met fijne temperaturen. Maar 's avonds en 's nacht is het koude. Gelukkig hebben we warme kleren en een kachel.

• 04 December 2012 - 12:13

Rineke:

Wat fijn om te lezen (en te horen) dat jullie zo genieten!
    Lieve groeten

• 04 December 2012 - 12:43

Marije:

Klinkt goed zeg! Geniet maar lekker van dat zonnetje.

• 04 December 2012 - 13:01

Corné:

Goed zo, en nu blijven genieten!

• 04 December 2012 - 13:05

Corné:

ben overigens wel jaloers hoor, ik zit hier met een kop vol snot in dit koude kikkerlandje...

• 04 December 2012 - 21:07

Frieda:

Heerlijk klinkt dit. Lekker genieten de komende maanden!!
    liefs uit (het natte en koude) leeuwarden.

• 07 December 2012 - 15:01

Betty:

lieve Henk en Riet

hier ben ik dan ik wens jullie het aller beste en geniet van het mooie weer het is hier koud en het heeft gesneeuwd er ligt hier zo'n vijf centimeter sneeuw dus wij genieten er van gr en tot mails Betty